söndag 4 mars 2012

Lördagen!

Dagen började med en promenad i våra hoods, börjar bli smått nostalgisk nu när det närmar sig en flytt. När Tuva blir tonåring kommer med största sannolikhet detta hus inte finnas kvar. Då ska jag berätta för henne hur vi bodde när hon kom. Ett kollektiv med hare krishna munkar, vissa hade inget varmvatten och det flesta (inte vi) hade toaletten i svalen.
Ser framför mig hur spännande hon kommer tycka att det låter. Mamma berättade ofta om tiden på liegatan där jag bodde tills jag var två, ett radhus i Västerås. Skit spännande liksom ;)
Nej bongotrummor, pling från spårvagnen, världens bästa affär och ljudet från motorvägen kommer fylla min berättelser om tiden i Gårda.

Hur som helst igår mötte vi i alla fall upp Alex och satte hos på Garbos i Vasastan, mycket trevlig lördagshäng. Efteråt tog jag bussen ut till Sara och hjälpte henne att fixa lite i sin nya lägenhet. Väldigt mysigt att hänga i kaoset.
Nu ska jag göra mig klar så ska vi möta lilla familjen från Jonsered för en fika.
Njut av helgens sista dag mina vänner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar