måndag 16 april 2012

Tillbaka?!

Jag hade en plan. Ett barn skulle komma, efter nyår det var jag helt säker på. Vi skulle slappa fram till mars då de var dags att åka på en minisemester med Peters del av familjen. Men ibland blir inte riktigt livet som man tänkt sig.

Den 23 december vaknade jag 07.30 med värkar och 00.23 på julafton anlände våran underbara dotter, en vecka för tidigt. Många ville självklart träffa lilla T och besöken avlöste varandra. I samband med att Peter åkte på tjänsteresa till Åre fick vi även reda på att vi fått en trea och att inflyttningen skulle ske 1 April. Så de senaste månaderna har varit fyllda av packning, renovering och bebismys. Det känns som om livet har kört på av sig själv och jag har glidit med i ett snöre bakom. Farten på dagarna har legat bortom min kontroll och jag tror de var först för två veckor sen som ja tittade på Tuva och insåg att den lilla nyfödda bebisen inte var kvar. Efter en välbehövlig semester i Åre med lite sol och backe kom vi äntligen hem till vår nya lägenhet. Nu börjar ännu ett projekt här hemma med ommålning och inköp av nya möbler, men nu tar vi det i våran takt...

Nu sitter jag här i våran härliga trea och brevid ligger världens vackraste flicka och sover så lugnt och fridfullt. Jag undrar vad som pågår bakom hennes ögonlock, vad sjutton är de för stressig värld hon kommit ut till?!

Stugmys med onkel

3 kommentarer:

  1. Leo fyller 11 i September, Anthony fyller 13 i himlen. Tiden går och man märker att man blir äldre när man ser på sina barn.
    Grattis till lgh, hoppas ni kommer trivas....Jag bor kvar i linne, samma lgh. Har svårt att se att jag kommer flytta, i den här lgh har man ju skapat alla minnen med barnen. Känns som om Anthony fortfarande finns här på ngt sätt....
    All välgång till er....håller koll på er (inne några ggr i veckan)....:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. välkommen tillbaka och hoppas ni skall trivas i er lägenhet. visst är det gott att saker o ting faller på plats :)

    SvaraRadera
  3. Javisst är det heeeelt galet! Det går faktiskt lite för fort. Det är väldigt roligat att se de små utvecklas, klara av fler saker själv, bli en mer "egen person" mm. MEN, oj vad snabbt det går... Nova bli sju månader i i helgen, kan nästan inte förstå det, puh! Ha en skön helg! KRAM

    SvaraRadera