lördag 18 februari 2012

Förlossningen i bilder..

23 december 16.27
Här var jag helt inne i mina värkar. Pratade inte med någon och lustgasen var min bästa vän. Jag hade bestämt mig för att ta epiduralen och fick veta att de skulle dröja 20 minuter innan narkosläkaren var ledig. Vet inte varför men fick vänta närmare tre timmar innan hon kom dock!
23 december kl 20.01
Lustgasen är ratad och epiduralen är nu min nya kompis. Värkarna är som bortblåsta och jag knatar omkring i korridoren för att få igång dem igen. Sista magbilden.
23 december 22.35

Värkstimulerande dropp är satt och jag tror jag ska dö. En minuts värk och 30 sekunder vila men snart är hon ute, tror jag i alla fall...


24 december 00.23

Välkommen till världen älskade du, världens bästa julklapp!


2 kommentarer:

  1. Härligt med bilder från förlossningen. Tänk det är ju inte länge sen man var där, men det känns som livet utan sin lilla unge är en evighet sen!!

    Nu måste jag skriva klart min förlossningsberättelse med! Måste!

    SvaraRadera