torsdag 8 mars 2012

Vart jag är och vart jag ska!

När jag var gravid med Tuva gick jag upp 28 kilo. Vet inte riktigt vad som hände men dålig och oplanerad kost är verkligen en utav bovarna. Jag bestämde mig ganska snart att jag så fort som möjligt efter hon var född skulle ta tag i vikten då jag helt enkelt inte mår bra med så många pannor övervikt. Lättare sagt än gjort, som alltid.

Eftersom jag ammar är ingen diet på tal utan här får vi lösa de på det "riktiga" sättet. Satte igång och tränade samma dag som efterkontrollen då jag fått okej från barnmorskan. Höll igång varje dag i ca två veckor sedan tappade jag motivationen. Tog då en helt ocensurerat foto på mig själv i lagom tighta kläder där varje lite kurva gjorde sig rätt. Det kortet kommer jag lägga upp här i bloggen för att motivera mig själv. Ja kommer även att lägga upp mina målbilder, så som ja en gång har sett ut. Kanske kommer jag aldrig ner till den siffran på vågen igen men det gör inget, jag har förlöst ett barn och vet att de kommer alltid att finnas minnen av graviditeten inristade i min kropp och form. Huvudsaken med det här "projektet" är att jag ska må bra i mig själv!

Då motivationen för träningen inte hölls på topp har jag bestämt mig för att börja den andra vägen, med kosten. Jag ska inte äta snabbmat, inte slänga i mig en bulle vid varje fika och försöka tänka på att äta regelbundet och hälsosamt.
Jag kommer göra detta projekt offentligt med uppdateringar så ni mina vänner kan peppa mig när jag sneglar på morotskakan nästa gång vi ses för en fika. Here I go...
Målbild nr 1. Ca 65 kilo
Målbild nr 2, do I need to say more? ;)

Dagens Sanning: 17 februari 2012, ca 85 kg



2 kommentarer:

  1. Ska defenitivt höra av mig när vi är där, oftast blir det dock 20 min innan nästa tåg går, men det kan man ju boka in på ett smidigt sätt för fika. Om du nu ska fika ;D

    Låt det bara ta den tid det tar, ingen stress! fina målbilder och fin mamma oavsett vikten. Jag hade tur som gick upp totalt 13kg men på mig har vikten försvunnit MEN satt sig på andra ställen, så som på ärslet :P ska träna när motivation finns :)

    SvaraRadera
  2. du är vacker oavsett vikt och volym! Jag älskar dig sis <3

    SvaraRadera