onsdag 25 april 2012

En vanlig dag mitt i veckan



Idag var jag och lilla TT på väg ut till "kusin" Frida och familjen men vi vände på stan när vi fick ett samtal om att magsjuka var på väg hem från skolan.
Vi strosade runt lite och fönstershoppade ett par grymt coola byxor åt Tuva. Man är ju inte direkt rik som mammaledig, vilket märks extra mycket när man lagt ut 5000 på nya vitvaror. Har börjat fundera på att hoppa in på jobbet en helg i månaden för att vi ska få lite mer utrymme med pengar men idag när chefen ringde med förslag på familj gjorde det lite ont i mammahjärtat.
Självklart ska Peter och Tuva ha egen tid och jag har inget problem med att sysselsätta mig själv under tiden. Dock är tanken på att åka hem till någon annans barn och ta hand om dem istället för lilla T lite surrealistisk just nu men jag antar att jag vänjer mig..

Nu sover snackpåsen och när hon behagar att slå upp sina blå ska vi klä på oss och gå till Lisa på en kaffe. Lisa är en av supermammorna som jag hänger med, riktigt kul att vi bor så himla nära varandra nu.

Snart är det fredag också och då... hihi!


1 kommentar:

  1. Kul att du bloggar flitigt igen! Och grymt söta byxor på lilltösen, finns dom i mamma storlek ;)

    SvaraRadera