måndag 23 april 2012

Aktiv helg avslutad!

Vilken helg det här har varit. Började röja ur vardagsrummet i fredags så vi kunde sätta igång med ommålningen. På kvällen kom lilla T's gudfar med sambo förbi på middag. Mycket trevlig kväll med tacos och skitsnack. Satte igång med målningen sent på kvällen men Peter lovade att det skulle gå FORT. Bullshit, tejpningen tog TVÅ timmar och vi var färdiga med första lagret halv tre på natten. Blev inte mycket sömn den natten och lördagen gick i trötthetens tecken.

Vi hann med en fika hos Johan och vi inledde även arbetet med hallen. På kvällen kom lilla familjen från Jonsered på besök och jag har nog aldrig varit så trött förut. Fördelen med att umgås med småbarnsföräldrar är att det oftast är likasinnande så vi spelade lite frågespel innan David däckade på golvet.

Igår gick jag upp med Tuva på morgonen och försökte slumra lite i soffan, vilket lilldamen inte alls uppskattade. Hon vill gärna sitta och snacka skit med morsan som knappt kunde hålla ögonen öppna. Peter tog över vid 12 och jag fick gå och lägga mig en stund. Kvart över fem vaknade jag igen och världens bästa P hade gjort klart vardagsrummet. Idag är jag mer än utvilad och vill gärna snacka skit med Tuva men självklart vill hon sova lite extra...

På fredag händer något jätteroligt som fortfarande är lite av en hemlighet och jag längtar galet mycket :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar